Kontynuacja artykułu jak zwiększyć sprzedaży w Internecie. Ciekawy jestem czy udało Ci się zwiększenie sprzedaży, na podstawie moich wskazówek. Jeśli nie do końca, mam dla Ciebie kolejne wskazówki i sposoby.
Sposoby na zwiększenie sprzedaży w firmie
W odniesieniu do posługiwania się językiem korzyści, wykorzystuj każdą okazję do zamknięcia sprzedaży. Jeżeli w rozmowie telefonicznej wyczuwasz, że Twój rozmówca oczekuje konkretnych parametrów, to mów językiem konkretów. Jeżeli rozmowa się przeciąga, podpytaj „czy możesz jeszcze w czymś pomóc”, a następnie proponuj jaki rodzaj realizacji zamówienia jest dla potencjalnego klienta najbardziej odpowiedni i wygodny.
Zwracam uwagę na produkty, które mogą uzupełnić, albo unowocześnić produkt. Tutaj dobrym przykładem jest propozycja dokupienia akcesoriów, które ułatwiają pracę z bazowym produktem.
Idealnym przykładem jest stacja benzynowa, gdzie do paliwa proponują nam hot-doga, a do hot-doga kawę. Jest bowiem całkiem prawdopodobne, że człowiek w podróży może jest głodny i chciałby sobie zrobić przerwę za kółkiem. Teraz rozumiesz siłę sprzedaży produktów uzupełniających ? Mam nadzieje, że tak Więcej o produktach up-sell i cross-sell. piszę na swoim blogu.
A teraz garść praktycznych wskazówek
- dzwoń do klientów w środę lub czwartek, rano lub późnym popołudniem. Daj znać ile zajmie rozmowa (oczywiście nie może ona trwać długo).
- ustal czy korzystał już z podobnych produktów i usługi i co mu się najbardziej podoba, a co nie podoba,
- przytocz dowód skuteczności produktu lub usługi.
Zadanie za dziś. Zastanów się co by mogło być takim produktem uzupełniającym, albo atrakcyjnym rozszerzeniem Twojej oferty. O sposobach na zwiększenie sprzedaży mógłbym pisać i mówić godzinami, jeśli chcesz o tym porozmawiać zapraszam do kontaktu i współpracy.